Subject: FW: Saare maakonnas Saaremaa vallas Salu külas Töökoja kinnistu ristumiskoha projekt. Töö nr T2404- põhiprojekt
From: "Kristi Kuuse" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Mon, 15 Apr 2024 09:14:48 +0300

Tere Anne

Palun registreeri Töökoja päästehoone ristumiskoha projekt mulle
läbivaatusse ja lepingu sõlmimiseks.

Nõuete kiri siin:
https://delta.transpordiamet.ee/dhs/n/document/d70aaa0a-8acd-418f-bc36-b3a
8ad9b689d

Parimat

Kristi

From: Aigar Reimann <[email-masked]>
Sent: Monday, April 15, 2024 9:09 AM
To: Kristi Kuuse <[email-masked]>
Cc: 'Taviko' <[email-masked]>
Subject: Saare maakonnas Saaremaa vallas Salu külas Töökoja kinnistu
ristumiskoha projekt. Töö nr T2404- põhiprojekt

Tere

Esitan korrigeeritud lahenduse, mis on alla laetav aadressilt:
https://www.dropbox.com/scl/fi/v8dmtw64vd9l1i19ver20/Tellija_Digikonteiner
_Koosk-lastamiseks_2024-04-15.asice?rlkey=o9oma78e6vh6r20shhrsxijqz
<https://www.dropbox.com/scl/fi/v8dmtw64vd9l1i19ver20/Tellija_Digikonteine
r_Koosk-lastamiseks_2024-04-15.asice?rlkey=o9oma78e6vh6r20shhrsxijqz&dl=0>
&dl=0

Palume projekt esimesel võimalusel üle vaadata ja kooskõlastada.

Vajadusel jagame täiendavat informatsiooni.

Lugupidamisega

Aigar Reimann

projektijuht

+372 5373 1431

 <http://www.landverk.ee/> www.landverk.ee

From: Kristi Kuuse <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, April 9, 2024 09:33
To: Aigar Reimann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Taviko' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Saare maakonnas Saaremaa vallas Salu külas Töökoja kinnistu
ristumiskoha projekt. Töö nr T2404- eskiisjoonis

Tere

Super, oleme eskiisil parkla, manööverdusala ja mahasõitude paigutusega
nõus.

Lisan siia kirjale ka meie poolt ametlikud nõuded (kiri nr
7.1-1/24/2829-3) ja annan järgnevalt detailsema tagasiside ja märkused.

1.	Tundub, et olemasoleva põhjapoolseima mahasõidu kate on vaid noka
ulatuses või siis kulunud. Natuke mures, kas see projekteeritud riba siia
külge jääb. Akki anna peenraga sarnane kivimaterjal või siis tuleks ka see
mahasõit terves ulatuses asfalteerida?

2.	Kas 1m laiendus on vajalik? Palun kaaluda äärekivi teekatte
servale lähemale toomist. Ainuke mure tõesti sahaga sõitmisel, aga
sademeveed on teisele teeküljele loomulikul kaldel eemale,
pöördekoridoride järgi ka ei tundu, et vajaks laiendust. See nii lühike
lõiguke ja laiendus ei tundu õigustatud - tavaliselt sellised laiendused
võimaldavad hakata seal tee servas parkima.. tahaks seda vältida.

3.	Raadius 5,5m ei ole tavapärane ja tüüpjoonise kohane. Palun
parempoolsele ristumiskohale ka ebasobivaima masina pöördekoridorid peale
panna, et saaksime sobivust hinnata.

Lugupidamisega

Kristi Kuuse

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 58 603 278

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Aigar Reimann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, March 21, 2024 8:55 AM
To: Kristi Kuuse <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Taviko' <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Saare maakonnas Saaremaa vallas Salu külas Töökoja kinnistu
ristumiskoha projekt. Töö nr T2404- eskiisjoonis

Tere Kristi!

Tänan põhjaliku tagasiside ja selgituste eest.

Esitan v02 lahenduse eskiisjoonisena. Alla laetav aadressilt:
https://www.dropbox.com/scl/fo/vn8a2p3duthww7k920avu/h?rlkey=nrnmn43aq0w9b
xkaqp6eb4ieo
<https://www.dropbox.com/scl/fo/vn8a2p3duthww7k920avu/h?rlkey=nrnmn43aq0w9
bxkaqp6eb4ieo&dl=0> &dl=0

Palun kinnitada, et eskiislahendus on Transpordiametile sobilik. Seejärel
saame komplekteerida tervikliku põhiprojekti ning esitame selle ametlikult
kooskõlastamiseks.

Lugupidamisega

Aigar Reimann

projektijuht

+372 5373 1431

 <http://www.landverk.ee/> www.landverk.ee

From: Kristi Kuuse < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Wednesday, March 6, 2024 15:28
To: Aigar Reimann < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: 'Taviko' < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Saare maakonnas Saaremaa vallas Salu külas Töökoja kinnistu
ristumiskoha projekt. Töö nr T2404- eskiisjoonis

Tere

Suur tänu pöördumast. Me saime eskiisi nüüd ehitusosakonnas üle vaadatud.

Kahjuks on nii, et eskiis tõendas meie muret – päästekomando hoone asukoht
ja uus lisanduv otsejuurdepääs ei võimalda ohutut manööverdamist –
liikluslahendus lihtsalt ei mahu siia ära.

Annan järgnevalt selgitusi vastavalt piirkonnas kehtivate planeeringute
põhimõtetele ja kliimaministri 17.11.2023 määrusele nr 71 „Tee
projekteerimise normid“:

1.	Reeglina Päästeautod on garaaži sõidetud tagurpidi, et välja sõit
läheks kiiremini, antud olukorras käiks garaaži sõitmine läbi vastassuuna
vööndi tagurdades, mis ei ole kindlasti ohutu. Lisaks hakatakse garaaži
ukse ees autod hooldama, korrastama, puhastama, sellega väheneb kõrval
olevate mahasõitude nähtavus. Platsile palun näidata ka pöördekoridorid.
2.	Me ei saa lubada kellelegi mugavust liiklusohutuse arvelt. Eriti
oluline ka siis kui tegu on päästekomandoga.
3.	Endiselt pooldame lahendust, kus uksed on hoone küljele (kinnistu
sisemuse suunas), sõiduautode parkimine hoone otsa ja piire või ohutussaar
sinna vahele, vältimaks laia ala tekkimist riigitee äärde, kust on
võimalik riigiteele sõita. Meie muud võimalust ei näe.

Kõige toimivam ja majanduslikult ka kõige odavam on kasutada olemasolevaid
ristumiskohti.  Töökoja kinnistul on 4 olemasolevat ristumiskohta. Ei pea
olema ilmtingimata see kõige lähim ristumiskoht.

Või kui ikkagi on tarvis hoone kavandada ustega riigitee suunas, siis
palun kanda platsile peale pöördekoridorid. Kas plats mahub analoogselt
nii nagu siin all sirgeldasin:

Äkki Aigar sul tuleb mõni veel parem mõte! Me kahjuks ei saa lubada, et
manööverdus toimuks riigiteel või väljasõiduks kasutatakse terves ulatuses
vastassuunavööndit.

Lugupidamisega

Kristi Kuuse

Peaspetsialist

Planeerimise osakonna kooskõlastuste üksus

+372 58 603 278

Valge 4 / 11413 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/> Transpordiamet

From: Aigar Reimann < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, February 19, 2024 3:39 PM
To: Kristi Kuuse < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc: 'Taviko' < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Saare maakonnas Saaremaa vallas Salu külas Töökoja kinnistu
ristumiskoha projekt. Töö nr T2404- eskiisjoonis

Tere

Landverk OÜ koostab Tagavere Vabatahtlik Pääste Ühing tellimusel projekti
„Saare maakonnas Saaremaa vallas Salu külas Töökoja kinnistu ristumiskoha
projekt“, töö nr T2404.

Koostatud eskiislahendus on alla laetav aadressil:
https://www.dropbox.com/scl/fo/u7u7dkobqa9rtq2sd9vpa/h?rlkey=ct0adseoc4m5e
me6dgi0x1ne0
<https://www.dropbox.com/scl/fo/u7u7dkobqa9rtq2sd9vpa/h?rlkey=ct0adseoc4m5
eme6dgi0x1ne0&dl=0> &dl=0

Palume teil tutvuda esitatud joonistega ja kinnitada (kooskõlastada), et
kavandatud lahendus vastab Transpordiameti minimaalsetele nõuetele ning
võime jätkata põhiprojekti koostamist.

Jääme esimesel võimalusel ootama teie tagasisidet.

Lugupidamisega

Aigar Reimann

projektijuht

+372 5373 1431

 <http://www.landverk.ee/> www.landverk.ee